×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
علت فوت نوزادان سه قلو قصور پزشکی نبوده است

به گزارش بوکان موکریان؛ روزهای گذشته خبری با موضوع «فوت نوزادان سه قلو در بوکان» به نقل از پدر نوزادان در شبکه های مجازی منتشر گردید و این اتفاق ناگوار و دلسوز انتقادات زیادی را متوجه شبکه بهداشت و درمان بوکان کرد.

«علی زاهد» دادستان بوکان در گفت‌وگو با خبرنگاران به این خبر واکنش نشان داد و افزود: « با شنیدن خبر ناگوار فوت سه نوزاد بوکانی به سرعت پیگیر این وضعیت شده‌ایم و قرار است روز یکشنبه جلسه‌ای را برای بررسی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان بوکان با رئیس این سازمان برگزار خواهیم کرد و به جد این حوادث و وضعیت را پیگیری می‌کنیم.»

بعد از آن روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان در اطلاعیه ای از عدم وجود قصور پزشکی در موضوع فوت نوزادان سه قلو در بوکان خبر داد و افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته خانم باردار در تاریخ سوم اردیبهشت ماه در بیمارستان فوق تخصصی کوثر ارومیه بستری و با دستورات دارویی در تاریخ چهارم اردیبهشت مرخص شده است.

در قسمت دیگری از این اطلاعیه آمده است: در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه ساعت سه بامداد به علت درد، با احتمال زایمان زودرس بستری و طبق پروتکل های کشوری برای بیمار داروی « بتامتازون» و« آنتی بیوتیک» تجویز شده است. کاربرد داروی بتامتازون بلوغ ریه می باشد و بیست و چهار ساعت قبل از زایمان تزریق می شود.

به گفته این روابط عمومی سن جنین ها ۲۹ هفته تقریبا هفت ماه بوده و براساس سونوگرافی Iugr (اختلال رشد در رحم) بوده و سن ارجح برای سزارین سه قلویی، حداقل سی و پنج الی سی و شش هفته می باشد.

این روابط عمومی اظهار داشت: ساعت هشت صبح بیمار به پزشک آنکال روز بعد تحویل داده می شود که نظر متخصص دوم، تحت نظر گرفتن به علت اثر بخشی داروی بتامتازون بوده است. ساعت ۱۰ صبح زایمان انجام می شود طبق نظر آقای دکتر« رحیم زاده »پزشک متخصص کودکان و‌نوزادان مقیم هر سه قل زنده به NICU منتقل شده که قل اول ۲۴ ساعت بعد از تولد و ۲قل دیگر نیز چند روز بعد در مراکز استانی فوت نمودند. فوت نوزادان هفت ماهه ی سه قلو با نارسایی در رشد Iugr ارتباطی به پروسه ی زایمان نداشته است.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بوکان تصریح کرد: پرونده جهت بررسی با توجه به درخواست خانواده ی بیمار به دادسرای نظام پزشکی ارجاع داده شده است.

انتهای پیام/ح.ر

 

  1. احمدی

    برادر بزرگوار اگر بخواهیم توجیه کنیم بهانه برای مقصر جلوه ندادن دکتر بسیار است؛ براورد کنید ببینید چند درصد نوزادانی که کاملا سالم به دنیا می ایند iugr هستند؟ و مگر شدت iugr این نوزادان به این مقدار بوده که منجر به فوتشان شود؟
    انچه مهم است این است که باید پاسخگو باشید که چرا پزشک انکال در محل خدمت حاضر نشده؟
    جا دارد بگوییم برای زیرمیزی هایی که این دسته کارکنان از مردم می گیرند چه بهانه ای دارید؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.