×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همایشی که تن مفاخر موسیقی بوکان را در گور لرزاند

به گزارش بوکان موکریان ؛ پنج‌شنبه هفته گذشته بزرگداشت مفاخر موسیقی بوکان علی رغم یدک کشیدن نام ماموستا حسن زیرک و ۱۰ هنرمند بزرگ عرصه موسیقی بوکان به ضعیفترین شکل ممکن و با بی کیفیت ترین محتوا در این شهرستان برگزار شد.

گرچه این همایش سطحی و بی کیفیت بود اما به همت اداره ارشاد و فرمانداری به یک فرصت مناسب برای سخنرانی محمد قسیم عثمانی منتخب بوکان تبدیل شد در حالی که وی هنوز نماینده رسمی شهرستان نیست. البته وی قدردان این فرصت بود و در سخنان خود از فرماندار و رئیس اداره ارشاد نهایت تشکر را داشت.

گفته می شود برگزار کنندگان پشت صحنه همایش، اعضای ستاد انتخاباتی آقای عثمانی بودند و همزمان مهمانان را نیز دوستان و حامیان وی تشکیل می داد.

ساخت تندیس‌های کپی، تابلوهای غیر هنری از هنرمندان، طراحی فاجعه بار دکور صحنه با این تابلوها در کنار پوشش ضعیف رسانه‌ای، از دیگر اتفاقات این همایش بود.

این همایش که بیشتر به رفع تکلیف می ماند در دو بخش تشکیل شده بود.بخش اول آن پنل علمی بود که مهمانان آن یا تحصیلات آکادمیک نداشتند یا تحصیلات آنها بی ارتباط با موسیقی بود.

نکته بسیار مهم دیگر هنرمندان واقعی اصیل بوکان که در حوزه موسیقی نامی بزرگ هستند مانند برادران یاره، عثمان محمدی «عوسمانه سوور» ، ایوب نوبخت، سیدطاهر حسینی، سعدون عسکری و…. در این همایش حضور نداشتند.

البته در بوکان سالهای گذاشته همایشهایی بزرگ همچون جشنواره نرمه نای نوازی با حضور ۵۰ نرمه نای نواز از آذربایجان غربی و کردستان با حضور و سخنرانی سه استاد برجسته ایران “استاد هوشنگ جاوید”،”استاد علی اکبر مرادی” و “محمد رضا یزدانپناه برگزار شد..

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.