×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتخار آفرینی نخبه جوان سقزی در مسابقات جهانی ریاضی

به گزارش بوکان موکریان ؛ شاهو‌ مشهوری (شاهۆ بیرکار) نخبه ریاضی سقزی توانست در مسابقات جهانی CJMC ریاضی کانادا رتبه دوم جهانی را کسب کند

قابل ذکر است که به مسابقات جهانی ریاضی  دانشگاه زوریخ سویس  و مسابقات جهانی WSMC کمیته جهانی دعوت شده است.

انتهای پیام/ح.ر

  1. چیا محمودزاده

    سلام. خواهشا از نشر اخبار کذب دوری کنید. آقای شاهو مشهوری صرفا دانش آموز دبیرستان در شهر سقز بوده و فاقد مدرک دکترای افتخاری میباشد. کرسی استادی نیز دروغی فاحش است. نشر اخبار کذب در این وسعت برای وجهه فرهنگی شهر و استانمان خوب نیست. قرار نیست هر کسی هر چاخانی که دلش خواست ما رسانه ای کنیم. واقعیت ماجرا این است که آقای شاهو مشهوری صرفا در مسابقات شبه المپیاد که از طریق موسسه ای بنام “رویش اندیشمند فردا” در ایران بصورت آنلاین شرکت کرده و سالانه صدها نفر در این آزمونهای آزمایشی شرکت می‌کنند. ظاهرا از لحاظ نمره و امتیاز نیز برتری این دانش آموز نسبت به سایر شرکت کنندگان داخلی تایید نشده است. شهر سقز از لحاط علمی و فرهنگی شهری غنی و نخبه پرور است و زیبا نیست که ارزش نخبه های واقعی این شهر را با اخبار دروغ و کذب محض از بین ببریم. با سپاس

  2. Chia Mahmoudzadeh

    سلاو رێز بۆ هه‌مو کوردستانیانی خۆشه ویستم
    ببورن که باقی ئه‌م مه‌تنه‌ به‌ زمانی فارسی ئه نوسم

    خبر موفقیت جوانهای سرزمینمان البته همیشه جای بسی افتخار است. جوانهای موفق الگوی بقیه میشوند و جامعه را بسمت پیشرفت سوق میدهند. اما متاسفانه شبکه های مجازی و اینستاگرام میتواند منشا اخبار کذب و شایعاتی باشد که باعث سردرگمی و بی نظمی در فرآیند الگوسازی در جوانانمان باشند. نباید بگذاریم فرزندانمان دست از تلاش و کوشش برای رسیدن به موفقیت های واقعی بکشند و جای آن را با دروغ پردازی و مبالغه های واهی در فضای مجازی پر بکنند. این موضوع در درازمدت میتواند تاثیرات منفی جبران ناپذیری بر پیشرفت فرهنگی جامعه ما بگذارد.

    جناب آقای شاهو مشهوری عزیز دانش آموز دبیرستانی در شهر سقز میباشد. ایشان در آزمونهای آزمایشی شبه المپیاد ریاضی که از طریق آنلاین و بواسطه موسسه ای بنام “رویش اندیشمند فردا” در داخل ایران برگزار میشود مانند صدها شرکت کننده دیگر شرکت نموده است. البته این موضوع علاقه مندی این دانش آموز جوان را به ریاضیات نشان میدهد و ما هم از خداوند منان آرزوی موفقیت و طی نمودن گام به گام پله های پیشرفت و ترقی برای ایشان داریم.

    اما مشکل از آنجا شروع میشود که ناگهان حول این خبر٬ ادعاهای کذب و توخالی و شدیدا اغراق آمیزی اضافه میشود که ماهیت موضوع را کاملا برعکس و شدیدا منفی میکند.

    این دانش آموز گرامی جزو تیم المپیاد رسمی نیست و هنوز تحصیلات دبیرستان را به اتمام نرسانیده است. حتی برندگان واقعی مدال طلای المپیاد جهانی ریاضیات هم باید بعد از اتمام دبیرستان به دانشگاه رفته و تحصیلات کارشناسی٬ کارشناسی ارشد و دکترا را نیز گام به گام به اتمام برسانند و بعدا در صورت شایستگی و کسب تجربه های لازم عضو هیات علمی دانشگاه خاصی میشوند که آنجا نیز پیشرفتها گام به گام است: ابتدا استادیاری٬ بعد دانشیاری و در نهایت استاد تمامی میباشد. در بین اساتید برجسته و ممتاز بعضی صاحب جوایز و افتخاراتی از جمله “کرسی استادی” (مثل پروفسور ابراهیم کریمی٬ نخبه سقزی) و یا “دکتری افتخاری” (مثل پروفسور کوچر بیرکار٬ نخبه مریوانی) میشوند. دوست عزیز ما در این خبر همه این مراحل را قبل از اخذ دیپلم٬ یک شبه طی نموده است؟؟؟؟؟ همزمان “دکتری افتخاری از دانشگاه اسلو نروژ” و “کرسی استادی دانشگاه زوریخ سوییس” را از آن خود نموده است؟؟؟؟؟ و مردم ما هم واقعا این خبر را باور کرده اند؟؟؟؟؟ دروغ خوب نیست عزیز جان…نکنید این کارهارو…برای وجهه فرهنگی شهر و استانمان خوب نیست.

    دوستدار شما.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.