×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیگیری ٢٠ مصوبه سفر استانی در بوکان

به گزارش بوکان موکریان : پویش یکشنبه‌های حمایت از تولید یکی از طرح‌های ابتکاری محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی است که هر هفته در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود و هفتاد و هشتمین برنامه این پویش به نام بوکان رقم خورد.

شهرستان بوکان از جمله شهرهای مهم جنوب آذربایجان‌غربی است که بدلیل مهاجر پذیر بودن جمعیت رو به رشدی دارد و طبق آمارهای غیررسمی هم اکنون ساکنان آن از ۳۲۰ هزار نفر هم عبور کرده است.

بوکان به لحاظ جغرافیایی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در واقع این شهرستان دروازه استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی به سمت استان‌های غرب و جنوب غربی کشور است و از لحاظ کشاورزی نیز در تولید برخی محصولات مانند گندم، نخود و چغندرقند جزو شهرستان‌های برتر استان به شمار می‌آید.

استاندار آذربایجان‌غربی ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ششمین سفر شهرستانی خود به شهرستان بوکان در جنوب استان سفر کرده بود که ماحصل این سفر ۲۰ مصوبه بود، محمدصادق معتمدیان پس از سپری شدن ۱۳ ماه و ۱۹ روز از سفر قبلی خود، روز یکشنبه هشتم مرداد ۱۴۰۲ با سفر دوباره به این شهرستان پیگیر مراحل اجرایی مصوبات این سفر شد.

 

بازدید از طرح‌های صنعتی

 

استاندار آذربایجان‌غربی به همراه جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در قالب پویش یکشنبه‌های حمایت از تولید از کارخانه سیمان کاوان و برخی صنایع و واحدهای تولیدی در شهرستان بوکان بازدید کرد.

محمدصادق معتمدیان در اولین برنامه سفر خود به این شهرستان ضمن بازدید از کارخانه سیمان کاوان، از نزدیک مسایل و مشکلات این کارخانه را مورد بررسی قرار داد.

کارخانه سیمان کاوان بوکان در سال ۱۳۸۱ با نام سیمان سردار تاسیس شد و در سال ۱۳۸۴ عملیات اجرای این کارخانه با تسهیلات ارزی ریالی بانک ملی آغاز شده و مراحل ساخت و اجرایی کارخانه در سال ۱۳۸۹ پایان یافت و در همان سال راه اندازی شد و در سال ۱۳۹۱ پروانه بهره برداری را کسب کرد.

بهره‌برداری از گاز طبیعی و جایگزینی سوخت پاک به جای مازوت نصب و راه اندازی سیستم پایش آنلاین غبار خروجی دودکش اصلی اخذ گواهینامه استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ (سیستم مدیریت زیست محیطی) بهره برداری از واحد تصفیه خانه و استفاده از پساب خروجی جهت آبیاری بخشی از اقدامات محیط زیستی این کارخانه است.

این کارخانه سالانه ۲ میلیون تُن سیمان تولید می‌کند که بخش اعظم آن را به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

بازدید از کشتارگاه صنعتی هانا مرغ سبز بوکان

استاندار آذربایجان غربی ضمن بازدید از کشتارگاه صنعتی هانا مرغ سبز بوکان، از نزدیک پیگیر رفع مشکلات این مجموعه تولیدی شد.

کشتارگاه صنعتی هانا مرغ سبز در سال ۱۳۹۵ تاسیس شد و گوشت مرغ گرم و منجمد و پودر گوشت طیور را به بازار عرضه می‌کند.

بازدید از شرکت تعاونی لوله پلی اتیلن بوکان

استاندار آذربایجان‌غربی ضمن بازدید از شرکت تعاونی لوله پلی اتیلن بوکان، از نزدیک پیگیر رفع مشکلات این مجموعه تولیدی شد.

شرکت تعاونی لوله پلی اتیلن بوکان، تولید کننده انواع محصولات پلاستیکی و لوله‌های پلی اتیلن تک جداره جهت مصارف آبرسانی، گازرسانی و فاضلابی است.

بازدید از شرکت پروفیل موکریان و داریا استیل زاگرس

استاندار آذربایجان غربی ضمن بازدید از شرکت پروفیل موکریان و داریا استیل زاگرس در بوکان، از نزدیک پیگیر رفع مشکلات این مجموعه تولیدی شد.

شرکت پروفیل موکریان و داریا استیل زاگرس در شهرستان بوکان انواع آهن آلات، لوله فولادی، ورق شیت، پروفیل، نبشی و ناودانی را تولید می‌کند این ۲ واحد نیز از جمله واحدهای تولید موفق در شهرستان بوکان هستند که با تولید محصولات خود، نقش مهم و موثری برای سایر صنایع وابسته ایفا می‌کنند.

در سفر استاندار آذربایجان‌غربی به بوکان در اسفند ۱۴۰۰ در مجموع ۲۰ مصوبه به تصویب کارگروه رسید که از این تعداد تاکنون ۱۳ مصوبه اجرا شده و ۶ مصوبه در دست اجراست و یک مصوبه نیز غیرقابل اجرا اعلام شد.

در جلسه‌ای که بیش از چهار ساعت طول کشید تمامی این طرح‌ها بررسی و در زمینه تامین اعتبار مورد نیاز، درصد پیشرفت فیزیکی و ذکر دلایل موفقیت ناموفق بودن این آنها با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان بررسی شد.

 

اولویت دولت حل مسایل و مشکلات مردم است

 

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه اولویت دولت حل مشکلات مردم است، گفت: اگر مشکلات مردم انباشت شود باعث نارضایتی آنان می‌شود لذا مسوولان باید همفکری و هم افزایی برای حل مسایل مردم داشته باشند.

محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: سفرهای استانی رییس جمهور شتاب بخشی در زمینه توسعه بوده و وضعیت مردم را بهبود بخشیده است.

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در زمینه تمرکز زدایی اظهار کرد: اکنون اختیارات مسوولان برای جذب و اختصاص اعتبارات برای طرح های مختلف افزایش پیدا کرده است.

معتمدیان ادامه داد: اولویت دولت تکمیل طرح‌های نیمه تمام است و در این راستا سال گذشته یک هزار و ۵۶۰ طرح نیمه تمام در استان تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی در بخش دیگری در خصوص تعیین تکلیف بافت فرسوده در شهرهای مختلف استان، گفت: نقشه راه سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهرهای مختلف این استان در ستاد بازآفرینی تهیه شود.

معتمدیان افزود: با فعال شدن ستاد بازآفرینی شهری مشکلات این سکونت‌گاه‌ها در زمینه های بهداشتی، آموزشی و دستگاه‌های خدمات رسان به صورت میدانی بررسی شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: پروژه‌های مختلف باید برای این سکونت‌گاه‌ها تعریف و اعتبارات استانی لازم برای این پروژه‌ها تخصیص پیدا کند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف باید زمینه را برای حضور و جذب سرمایه گذاران را فراهم کنند.

معتمدیان یادآور شد: استعلام دستگاه‌های مختلف باید در کمترین زمان ممکن اخذ شود و دستگاه‌های که در زمینه کوتاهی می‌کنند مورد پیگیری قرار گیرند.

 

در این نشست مصوبات طرح‌های سفر استاندار آذربایجان‌غربی در بخش‌های راه و شهرسازی، آبرسانی، فاضلاب شهری و روستایی، ورزش و جوانان، بهداشت و درمان، بنیاد مسکن، آموزش و پرورش و جهادکشاورزی بررسی و راهکارهای مناسب برای آنها ارایه شد.

فرماندار بوکان نیز در این جلسه گفت: در سفر سال گذشته استاندار آذربایجان غربی به بوکان ۲۰ مصوبه به تصویب کارگروه رسید.

خشایار صنعتی افزود: از این تعداد ۱۳مصوبه اجرا شده و ۶ مصوبه در دست اجراست و یک مصوبه نیز غیرقابل اجرا بوده است.

وی در ادامه گفت: بررسی مصوبات سفر سال گذشته استاندار آذربایجان غربی به بوکان در دستور کار قرار دارد. 

فرماندار بوکان افزود: امروز استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران کل از تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان بازدید کرده اند، هم اکنون این شهر از نظر جمعیتی یکی از پرتراکم ترین شهرهای کشور است.

 صنعتی ادامه داد : این شهر با یک هزار و ۷۶۰ هکتار مساحت بیش از ۱۹۳ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است، برای ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی، ۴۲ کیلومتر از اراضی حاشیه بوکان به این شهر الحاق شده است.

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.