×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
گزارشی از فعالیت هفت ساله ژینگه پاریز بوکان

به گزارش خبرنگار بوکان موکریان، «صلاح الدین شجاعی» رئیس هیئت مدیره شرکت در یک نشست خبری بعد از انتخابات هیئت مدیره جدید شرکت تعاونی ژینگه پاریز بوکان در صبح روز شنبه ۷ خردادماه به تشریح وضعیت مالی این شرکت پرداخت و در ابتدا ضمن اشاره به آغاز فعالیت این شرکت از سال ۱۳۹۳ به هدف ساخت مجتمع صنوف آلاینده در بوکان گفت: شرکت تعاونی ژینگه پاریز دارای ۵۸۷ عضو است که آورده اعضا ده میلیارد و دویست میلیون تومان است که یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان بهره بانکی از محل پس انداز در بانک به این آورده اضافه شده است

وی در خصوص جزییات آورده اعضا این شرکت تعاونی نیز گفت: نمایشگاه داران خودرو باید ۲۷ میلیون تومان و دیگر اصناف ۱۷ تومان پرداخت می کردند که ۳۱ نفر فقط حق عضویت یعنی هفت میلیون وازیر کردند و در حال حاضر اعضا ۹۷۰ میلیون تومان به شرکت بدهکارند تا آورده همگی اعضا در یک سطح برابر قرار بگیرد و برای وصول این بدهیها، ۴۵۰ برگه اخظار صادر کردیم.

شجاعی هزینه های انجام شده در شرکت تعاونی ژینگه پاریز را یازده میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان اعلام و سپس به تشریح جزییات پرداخت و گفت: زمینی به عنوان محل اجرای صنوف آلاینده بوکان به مساحت ۱۹ هکتار به ارزش ۲ میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومان خریداری شد.

وی در ادامه افزود: ۷۶۶ میلیون تومان برای تغییر کاربری زمین خریداری شده، ۸۰۰ میلیون تومان برای طراحی نقشه و سازه هزینه شد و برای اخذ مجوز پروانه ساختمانی و حق نظارت باید یک میلیارد و ۱۳۶ میلیون تومان هزینه می کردیم که ۴۰۰ میلیون آن مانده و به بخشداری بدهکاریم.

شجاعی در ادامه از بدهکاری شرکت تعاونی ژینگه پاریز بوکان به چهار شرکت دیگر خبر داد و گفت: با شرکتهای  قرارداد آسمان خراش،ایده تفکر، شرکت بستر بتن سازه و بنا رشد به مبلغ ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قرار بستیم  که ۵ میلیارد و ۴۹۷ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی ژینگه پاریز هزینه جاری این شرکت که  درهشت سال گذشته به گفته وی صرف حقوق کارکنان، بیمه و اجراه ساختمان و ماموریت و حسابرسی داخلی شده را ۸۹۱ میلیون تومان اعلام کرد.

شجاعی در ادامه در خصوص علت به سرانجام نرسیدن پروژه مجتمع صنوف آلاینده نیز گفت: برای اتمام این پروژه چشم به راه وام کم بهره بودیم که برای دریافت این وام ۱۲ مصوبه کارگروه استانی و شهرستانی و تهران را کسب کردیم اما هر بار با کارشکنیهای بانک توسعه و تعاون روبه رو می شدیم.

در جریان این انتخابات منتقدان اعضای فعلی هیئت مدیره اکثریت مطلق را کسب کردند و به این ترتیب بهمن کردی بوکانی با ۲۲۶ رای، ولی رادمنش با  ۲۰۲ رای و چیا معروفی اقپم با ۱۷۷ رای به هیئت مدیره این شرکت تعاونی راه پیدا کردند.

شرکت تعاونی صنوف آلاینده ژینگه پاریزی بوکان در سال ۱۳۹۳ پروژه مجتمع صنوف آلاینده بوکان را کلنگ زنی کرد و عملیات ساخت آن سال ۹۶ آغاز شد .

این شرکت که بازرس اصلی آن «محمد قسیم عثمانی» نماینده سابق بوکان بود، نتوانست ساخت مجتمع صنوف آلاینده را به پایان برساند و به گفته ای اعضای هیئت رئیسه هم اکنون پروژه صنوف آلاینده ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کاهش ناهنجاری های سمعی و بصری، کاهش ترافیک درون شهری و همچنین کاهش اجاره بهای مغازه ها و اشتغالزایی گسترده از مزایای این پروژه است.

لازم به ذکر است شرکت تعاونی صنوف آلاینده ژینگه پاریزی بوکان در سال ۹۶ با یک وقفه یک ساله روبرو شد

انتهای پیام/

  1. محمدیانی

    با عرض سلام و خسته نباشید به رسانه‌های شهرستان بوکان؛

    خواستم به مباحثی اشاره کنم و توضیحاتی ارائه کنم که مشکلات بوکان چرا به آن توجه نشده و حل نمی‌شود و دلایل آن چیست.

    عزیزان و سروران، مشکل از نگاه قدیمی به مناطق کردنشین ایران در پایتخت است. هنوز بسیاری از مدیران و وزیران، پیشرفت و توسعه مهاباد را برابر با توسعه مناطق کردنشین ایران می‌دانند، دیگر نمی‌دانند که امروزه شهرستان دیگری با شرایط بهتر و مناسب‌تری در مناطق کردنشین آذربایجان غربی مورد توجه اهالی منطقه است.

    متاسفانه رسانه‌های بوکان بسیار ضعیف عمل کرده‌اند و می‌کنند، از شما رسانه‌های بوکان انتظار می‌رود، بوکان را بعنوان بلوک و یک مرکز در میان شهرهای سقز، بانه، شاهین دژ، تکاب، میاندوآب، سردشت مطرح کنید. بنده می‌دانم که بسیاری از اهالی این مناطق برای خریدهای روزمره خود به بوکان مراجعه می‌کنند. (این مورد از حیث اقتصادی و مرکزیت اقتصادی)

    بوکان در میان شهرهای کردنشین از نظر فرهنگی – اجتماعی مورد توجه اهالی آن مناطق و سایر مناطق مانند کرمانشاه، سنندج، ایلام و غیره است.

    اما ضعف رسانه‌ای، ضعف نمایندگان و کم کاری آن‌ها، باعث شده که مسئولان کشوری و لشکری و وزرا و ریاست‌های جمهوری، بوکان نادیده یا با اهمیت کمتر مورد توجه قرار بگیرد.

    متاسفانه در حال حاضر هم تصور بیشتر مسئولان پایتخت اینست که پیشرفت و توسعه زیرساختی مهاباد، به معنای توسعه و بهادادن به سایر مناطق کردنشین است. در حالی که شهرستان مهاباد در بن بست جغرافیایی قرار گرفته است و هم اکنون بیمارستان‌ها و بسیاری دیگر از زیرساخت‌های آن روی دامنه کوه‌ها ساخته شده‌است و عملاً فاقد دشت در محدوده شهر است.

    بوکان از نظر فرهنگی و تاریخی، هیچ چیزی کمتر از سایر شهرستان‌ها ندارد، بلکه در مواردی مانند داشتن مشاهیری مانند استاد حسن زیرک، استاد حقیقی، سواره ایلخانی زاده و از نظر سیاسی هم داشتن سردار عزیزخان مکری کاملاً مقبولیت دارد و می‌تواند مطرح شود.

    این موضوعات از سمت فرمانداری، شهرداری، نماینده و دستگاه‌های مهم شهرستان باید در پایتخت پیگیری و مطالبه شود و مسئولان را توجیه کنند.

    اگر این توجیه‌ها صورت نگیرد، باور بفرمایید تا ۵ سال دیگر هم مطلب بنویسید که بودجه به بوکان نرسید، به بوکان ظلم می‌شود و غیره، آب از آب تکان نخواهد خورد. چون عرض کردم که مشکل از نگاه و تفکر قدیمی به مناطق کردنشین آذربایجان غربی است.

    آیا رسانه شما، تاکنون چه اقدامی برای توجیه سازی جایگاه شهرستان بوکان انجام داده است؟ جز گلایه کردن؟ آیا مسئولان بلندپایه شهرستان در سطح ملی اقدامی برای تعریف آمایش‌های سرزمینی (برای شهرستان بوکان) انجام داده‌اند؟

    به هر حال، امیدوارم این توضیحات بتواند مورد توجه شما گرامیان قرار بگیرد. وسلام و علیکم. محمدیانی. تهران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.