×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دورهمی خودمانی یا جشنواره هنری ؟؟!

به گزارش بوکان موکریان ؛ از دیرباز بوکان را به واسطه‌ی حضور هنرمندان و ادیبان بسیار و تاثیر به سزایش در ارتقاء سطح هنر ایران‌زمین به «شیراز کردستان» لقب داده‌اند.
همزمان در کنار این پیشینه، گسترش استفاده منفی از فضای مجازی،ترویج آداب غیرمأنوس،الگوبرداری از فرهنگ غرب و تقلید کورکورانه از خوراکهای تبلیغاتی جنگ نرم به تهدیدی روزافزون برای این سرمایه‌ی ارزشمند بدل گشته است.
کارشناسان این حوزه حضور قوی و عملگرایانه‌ی اداره‌ی «فرهنگ و ارشاد اسلامی» را به عنوان متولی فرهنگ و هنر الزامی دانسته و تصمیمات سلیقه‌ای،جانبدارانه و یا انفعال این نهاد را انحطاط فرهنگی و شکست در جنگ نرم می‌دانند.

با این تفاسیر، برگزاری جشنواره‌ای با عنوان «اتُدهای نمایشی» در بوکان انتقاداتی را از سوی اهالی فرهنگ و هنر در پی داشته است.
یکی از کارشناسان این حوزه ضمن نقد روند این جشنواره افزود: « روند برگزاری این مراسم فرهنگی بیشتر شبیه به دورهمی‌های خودمانی و کلاسهای غیررسمی تئاتر است.»

وی در ادامه افزود: «برگزاری جلسات و داوری آثار در یک کافی‌شاپ، کارشناسی آثار از بین فیلم‌های منقطع و ویرایش شده و نیز اختصاص بودجه‌ای کلان به این همایش را علیرغم نبود آیتم هایی چون اسکان گروه های شرکت کننده، ونبود داوران ملی و تراز اول که هزینه چندانی ندارد مهمترین انتقادات به این مراسم است.»

حال باید منتظر ماند و دید آیا برگزاری مراسمات با کیفیت پایین و مخارج بالا و تضعیف جایگاه والای فرهنگ و هنر به دورهمی‌های کافی‌شاپی می‌تواند رسالت اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی را در تعیین خط مشی فرهنگی یاری دهد یا مانند چندین سال اخیر جریان استحاله‌ی فرهنگی در سایه‌ی بی‌تدبیری مدیران ارشاد شهرستان بوکان تشدید خواهد یافت؟!

انتهای پیام/

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.