×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تفکیک قانونی زمین در شهرداری بوکان خسته کننده است

به گزارش بوکان موکریان؛ ساخت دومین پارک منطقه امیرآباد بوکان با اقدام قانونی خانواده یوسفی در هفته دولت کلنگ زنی شد؛ این پارک در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری بوکان احداث می شود.

محل احداث این پارک که بیش از هشت میلیارد تومان ارزش دارد، با تفکیک قانونی زمین ۱۴هزار و ۲۰ متر مربعی خانواده یوسفی به عنوان سهم التفکیک در اختیار شهرداری بوکان قرار گرفته است.

«ناصر یوسفی» گفت: زمین ما با سند ثبتی در داخل محدوده شهری قرار دارد که با توجه به اینکه بخشی از این زمین دارای فضاهای غیر مسکونی بود از سال ۱۳۹۵ تغییرکاربری آن را شروع کردیم که در سال ۱۴۰۱ بعد از تصویب طرح تفصیلی، این تغییر کاربری انجام شد.

تغییر کاربری این ملک بر مبنایی توافق نامه ای بود که در دوران «بابک رستم پور» شهردار بوکان بین شهرداری و مالک نوشته شد. یوسفی درباره این توافق نیز گفت: بر اساس این توافق نزدیک به ۴۴درصد ملک به عنوان حق التفکیک در اختیار شهرداری قرار می گیرد تا به یک پارک تبدیل شود و بقیه زمین کاربری مسکونی خواهد داشت.
این دانش آموخته رشته حقوق تفکیک قانونی ملک خانوادگی خود را فرصتی برای ایفای وظیفه شهروندی دانست و تصریح کرد: من در امیرآباد همیشه مطالبه گر بودم و در راستای مسئولیت شهروندی و با توجه به کمبود فضای سبز در امیرآباد، تفکیک ملک خود را به صورت قانونی انجام دادیم.

اما یوسفی از پروسه تفکیک زمین در شهرداری بوکان گله مند است و آن را «دراز مدت» و «خسته کننده» توصیف می کند و می گوید: وقتی که برای تفکیک قانونی یک زمین به شهرداری مراجعه می کنید مسیر اداری کارهای اینکه از کجا باید شروع کنید و … مشخص نیست.

وی افزود: تفکیک ملک خود را از سال ۱۳۹۵ شروع کردیم و بعد از نشستهای مختلف با شهرداران وقت در نهایت در دوران بابک رستم پور شهردار گذشته بوکان توافق اولیه حاصل شد که بیش از ۲۰ جلسه و نشست با رستم پور و مهندس قزلجی در این خصوص داشتم که جای تقدیر و تشکر دارد و و در این دوره نیز بر اساس توافق قبلی این تفکیک به سرانجام رسید.

یوسفی اقدام خود را مثبت و در راستای وظیفه شهروندی خود ارزیابی می کند و می گوید و هم اکنون مسئولیت متوجه شهرداری است که بتواند در این زمین پارک مناسبی برای امیرآباد که محروم است احداث کند.

انتهای پیام/حسین.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.