×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جزئیات دیدار نماینده بوکان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

حاج انور حبیب زاده نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بوکان موکریان دیدار خود با دکتر «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این چنین تشریح کرد

حبیب زاده اعلام کرد در این دیدار از عدم ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی به پلی کلینیک به شدت انتقاد کرده و افزود: در حالی که فضای موجود درمانگاه تامین اجتماعی بوکان پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست و علی رغم مذاکرات عدیده، در خصوص ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی بوکان به پلی کلینیک اقدام جدی به عمل نیامده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در دیدار با وزیر تعاون از تک نوبته بودن درمانگاه تامین اجتماعی بوکان انتقاد کرد و خواستار فعالیت این درمانگاه در نوبت عصر با تخصیص پزشک متخصص، عمومی و دندانپزشک به آن شد.

نماینده بوکان ضمن اشاره به فرسودن بودن یونیت های دندانپزشکی و آزمایشگاهی درمانگاه تامین اجتماعی بوکان، اختصاص و صدور حواله یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال، یک دستگاه سونوگرافی و تست ورزش و امکانات دندانپزشکی را درخواست کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به وضعیت بهزیستی بوکان پرداخت و گفت: بوکان در این حوزه از حیث بهره مندی از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی و فضای ادارای و خدماتی در رتبه های پایین جداول کشوری و استانی قرارداد.

وی تصریح کرد: هم اکنون جذب نیروهای انسانی متخصص و کارشناس، تامین خودرو برای اورژانس اجتماعی، ساخت مسکن در قالب تعاونی مسکن معلولان با اختصاص وام بلاعوض و اختصاص زمینهای ملی و افزایش اعتبارات بخش درمان برای پوشش دادن هزینه های درمانی افراد تحت پوشش بهزیستی مهمترین مطالبات بخش بهزیستی شهرستان بوکان است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی  در ادامه سخنان خود در این دیدار مطالبات زیر در حوزه کار و اشتغالزایی نیز مطرح کرد:

۱- اعزام نیروهای کار بوکان به کشور همسایه عراق از طریق کانال رسمی و برابر تفاهم نامه مابین وزرای دو کشور.

۲_ صدور روادید کار و پروانه برای کارگران به جهت جلوگیری از تضییع حقوق کارگران ایران در کشور عراق و تحت پوش قرار دادن آنها در صورت بروز حوادث ناشی از کار به جهت بره مندی از خدمات درمان و بیمه و از کارافتادگی

۳_ تخصیص تسهیلات بانکی و وام های کم بهره به شرکتهای تعاون شهرستان بوکان.

۴_ افزایش سقف اعتبارات تخصیصی در حوزه های روستایی، عشایری، مشاغل خانگی و خود اشتغالی.

۵_ تخصیص ردیف سرانه ورزشی کافی برای اداره کردن مجموعه ورزشی کارگران شهرستان بوکان

۶_ همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان و پرسنل زحمتکش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

۷_ اجرای ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی با عنایت به قطع ارائه خدمات بیمه کارگران در پی تاخیر یا عدم پرداخت بیمه.

۸_ افزایش سطح اعتبارات جهت پرداخت تسهیلات خرد، متوسط و کلان

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.