×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیا احداث فرودگاه در جنوب آذربایجان غربی منتفی شد؟

به گزارش بوکان موکریان :احداث فرودگاه‌های جدید در کشور براساس پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه ممنوع شد.

سازمان برنامه و بودجه لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه (۱۴۰۲-۱۴۰۶) را درحالی منتشر کرده که براساس آن احداث فرودگاه‌های جدید در کشور ممنوع شده است.

طبق ماده ۱۰۷ بخش زیربنایی (تجارت و ترانزیت) این برنامه،  احداث فرودگاه جدید در کشور در طول برنامه هفتم توسعه ممنوع است و موارد استثنا با تصویب هیئت وزیران مجاز خواهد بود.

از سال ۱۳۸۸ احداث فرودگاه در منطقه موکریان و یا در مرز سه شهرستان بوکان، میاندوآب و مهاباد به عنوان مطالبه دست کم ۲ میلیون نفر این استان مطرح شده اما عملا به حاشیه رانده شده است.
اگرچه تا به تصویب رسیدن لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه راه زیادی در پیش است، اما به نظر می‌رسد تزریق قطره‌چکانی به پروژه‌های نیمه تمام نیز قطع شود، لذا در چنین شرایطی احداث فرودگاه در جنوب آذربایجان غربی عملا از دستور کار خارج می‌شود.
حال باید دید که نمایندگان سه شهرستان جنوب آذربایجان غربی می‌توانند احداث فرودگاه را به تصویب هیات وزیران برسانند تا مشمول ممنوعیت برنامه هفتم توسعه نشود.
افزایش تعداد فرودگاه در استان محروم اما مستعد آذربایجان غربی، همواره یکی از مطالبات مردمی و مدیرانی است که بر این باورند، افزایش مبادلات هوایی می‌تواند یکی از زیرساخت‌های توسعه آذربایجان غربی باشد.
اگرچه برای احداث فرودگاه در هر نقطه از کشور، اصول کارشناسی و اقتصادی باید مبنا قرار گیرند، اما در قرن حاضر رقابت ایرلاین‌های جهان و کسب درآمد از ترانزیت هوایی یکی از منابع اقتصادی کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه از جمله ترکیه است
انتهای پیام/ح.ر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.