×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
١٣٨ حلقه چاه غیر مجاز در بوکان مسدود شد

به گزارش بوکان موکریان و به نقل از کردپرس ; عباس عباسی در نشست حفاظت منابع آب بوکان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب زیرزمینی و سطحی و سیمای منابع شهرستان در خصوص خشکسالی های پی درپی و تغییر اقلیم، از لزوم برنامه ریزی و مدیریت منابع و مصارف جهت کاهش مخاطرات مربوط به کمبود منابع آبی و عبور از تنش آبی در ماههای آتی خبر داد.

او ضمن ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت منابع آب گفت: انسداد ۲۸ حلقه چاه غیرمجاز در دی ماه سال جاری و انسداد ۱۳۸ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال جاری،  لایروبی و بازگشایی مجاری آبی، نصب٨٨  فقره کنتور حجمی بر روی چاههای دارای پروانه، صدور پروانه برای چاههای شرب روستاهای دارای تنش آبی، اصلاح و تعدیل پروانه های بهره بردای چاهها از جمله این اقدامات بوده است.

عباسی افزود: همچنین شناسایی خطوط لوله غیرمجاز جهت آبیاری اراضی دیمی از راههای مواصلاتی روستای حمامیان، آزادسازی بستر رودخانه های سیمینه رود و زرینه رود، نظارت بر مجوزهای معادن شن و ماسه نیز انجام گرفته است. 

او تاکید کرد: اجرای برنامه مدیریت توامان منابع آب و برق نقش مهمی در جلوگیری از اضافه برداشت از منابع آب و انرژی دارد.

 در ادامه پارسامهر معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ضمن اشاره به برگزاری بیشترین تعداد جلسات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بوکان در سطح استان در سال جاری اظهار کرد: اقدامات موثر این شورا در صیانت و حفاظت از منابع آب و عملکرد و بازخوردهای بسیار مناسب آن و مصوبات جلسات که به صورت کارشناسی و عملیاتی بوده و نتایج مناسبی در ماههای اخیر داشته است.

او بیان کرد: جلسات شورای حفاظت یکی از فعالترین کارگروههای شهرستان محسوب می شود و مستمر بودن برگزاری این جلسات و تعامل اعضا و ارائه راهکارهای لازم در خصوص حراست و حفاظت از منابع آبی شهرستان ضروری است.

معاون فرماندار گفت: نظارت کامل بر طرح های صنعتی و خدماتی و کشاورزی که درخواست خدمات و تغییر کاربری نموده اند، نظارت بر معادن شن و ماسه و تامین مصالح پروژه های عمرانی، جلوگیری از آبیاری اراضی با پساب تصفیه نشده، جلوگیری از آلودگی منابع آب، لایروبی رودخانه ها و مسیل های شهرستان نیز باید به صورت کامل انجام شود.

انتهای پیام/ح.ر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.