×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کمیسیون محیط زیست بوکان با ساختاری جدید احیا شد

به گزارش بوکان موکریان ؛ در ابتدای این نشست، دکتر عبدالکریمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان و دبیر این کمیسیون با بیان اینکه تشکیل این کمیسیون از نیازهای ضروری بود، گفت: انجام و پاسخگویی به بسیاری از نیازها و درخواست های مردمی در حوزه محیط زیست تنها در قالب ساختار اداری ممکن نبوده و این کمیسیون می تواند سیستم اداری را به ظرفیت ها و تشکل های مردمی در جهت مرتفع ساختن نیازهای زیست محیطی متصل نماید.

او با تاکید بر اینکه کمیسیون محیط زیست با ساختار کنونی می کوشد تا با برنامه ریزی و کارهای کارشناسی، به درخواست ها و مطالبات مردمی در این حوزه جامه عمل بپوشاند، افزود: با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت های موجود تلاش می کنیم تا مشکلات و معضلات محیط زیستی بوکان را حل کنیم.

در ادامه نمایندگان انجمن های مردمی محیط زیست به بیان مطالبات و مواضع خود پرداختند. انجمن سروشتی شاره که م بوکان بر روی موضوع درخت کاری پارک کوهستانی ناله شکینه و ادامه این طرح تاکید داشت و انجمن ژینبانان نیز مطالباتی همچون توسعه فضای سبز در مناطق حاشیه شهر و پلاک کوبی درختان شهری را مطرح کرد.

نمایندگان واحدهای پسماند و فضای سبز شهرداری نیز در این نشست به بیان برنامه های خود پرداختند. نماینده واحد پسماند شرحی از وضعیت پروژه انتقال سایت پسماند بیان کرد و اعلام کرد که بزودی مناقصه عملیات فنس کشی محوطه سایت جدید پسماند منتشر می شود و لندفیل ها نیز پس آن حفر می شود. سرپرست واحد فضای سبز شهرداری نیز درختکاری در ناله شکینه را نیازمند طرح مطالعه جنگلکاری دانست و مخالفت شهرداری با هرگونه توسعه بدون مطالعات و اتفاقی فضای سبز را اعلام کرد.

در پایان این نشست، خشایار صنعتی فرماندار بوکان ضمن تاکید بر تسریع پروژه انتقال سایت پسماند بوکان ، به مدیران شهرداری بوکان تاکید کرد که با صداقت ، دقت و سرعت این پروژه را به سرانجام برسانند. صنعتی در پایان مواردی همچون تدوین برنامه زمان بندی پروژه ایجاد سایت جدید پسماند ، ایجاد برنامه مشترک جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم سیمینه رود، پلاک کوبی درختان و انجام اقدامات فرهنگی با هدف اعتلای فرهنگ حفاظت محیط زیست با همکاری آموزش و پروش، دانشگاه ها و ورزش و جوانان را به عنوان مهمترین مصوبه های اولین جلسه کمیسیون محیط زیست اعلام کرد.

گفتنی است که کمیسیون محیط زیست پیش از این با ریاست و مسئولیت شورای شهر بوکان برگزار می شد که با توجه به محدود بودن قدرت اجرایی نهاد شورای شهر اینبار با اصلاح ساختار ، با ریاست فرماندار بوکان تشکیل شده و فعالیت خود را ادامه می دهد.

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.