×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تجلیل از معلمان نمونه بوکانی

به گزارش خبرنگار بوکان موکریان ، در این مراسم که روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، فرماندار بوکان با اشاره به جایگاه معلم در دین اسلام گفت: خداوند منان در قران کریم، صفت معلم را به خویش نسبت می دهد که این مهم نشان دهنده جایگاه والای آن نزد خالق کائنات است.

خشایار صنعتی افزود: بعد از خداوند منان شغل معلمی به انبیا تنفیذ شده است و بعد از پیامبران، این مقام به کسانی واگذار شده که توانایی هدایت انسان‌ها را به سوی روشنایی دارند.

او ادامه داد: یکی از آن سه ویژگی اصلی که امروزه روانشناسان بر آن تاکید می‌کنند، شکل گیری شخصیت افراد با استفاده از محیط پیرامونی خود است که در این راستا نقش آموزگار و به دنبال آن خانواده بسیار  مهم و حیاتی می‌باشد.

فرماندار بوکان بیان کرد: در عصر حاضر که فرزندان و آینده سازان کشور مورد حمله گسترده فضای مجازی قرار دارند، نقش معلم به عنوان هدایت گر شخصیتی دانش آموزان بسیار مهم و قابل توجه است.

صنعتی عنوان کرد: مقتضیات امروز جامعه ما ایجاب می نماید که نقش فرزندان در جامعه به صورت ریز و با تحلیل تاثیر پذیری از خانواده ، وراثت و محیط مورد تحلیل قرار گیرد زیرا امروز تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان باید در خانواده ریزبینانه مورد توجه معلمین به عنوان دوست، اولیا مدرسه و مشاوران امین باشد.

وی تصریح کرد: جامعه باید در مسیر تعالی بخشی جایگاه معلم گام بردارد زیرا تأثیر این قشر در تربیت تعلیم و شکل گیری آینده جامعه متعالی و فرزندان بالنده بسیار تاثیر گذار است.

نماینده عالی دولت سیزدهم در بوکان ادامه داد: محیط خانواده نیز باید مورد توجه معلمین قرار گیرد زیرا جامعه امروز هم به خانواده و هم معلمین به عنوان ابعاد شکل گیرنده شخصیت دانش آموزان نیاز دارد و همچنین اولیا منزل باید نقش و جایگاه معلمان را با اهمیت دانسته و فرزندان را نیز در جریان این مهم قرار دهند.

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.