×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
تراز تجاری ایران در سه ماهه اول سال جاری ۲۱ درصد افزایش یافت

به گزارش بوکان موکریان؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه ضمن ارزیابی وضعیت اقتصاد کشور گفت هم اکنون شاهد رشد ۲۱ درصد تراز تجاری کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم که این مهم نشان از روند رو به رشد اقتصاد کشور است.

پور محمدی افزود: برای اولین بار طی سه سال گذشته شاهد رشد تراز تجاری کشور بودیم که این وضعیت انشالله در ادامه سال جاری نیز ادامه پیدا خواهد بود.

نماینده مردم چهارمحال بختیاری تصریح کرد؛ هم اکنون تراز تجاری ما بیش از ۶۰۰ میلیون دلار است که با ادامه برنامه های دولت و مجلس انشالله شاهد افزایش این روند خواهیم بود.

وی ادامه داد: این موارد از علامت های خوب در حوزه اقتصادی کشور است که نشان از دسترسی بانک مرکزی به منابع مهم ارزی ما در خارج از کشور است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همین ده روز گذشته بیش از ۲ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ما در کشور مختلف آزاد شده و در آینده ای بسیار نزدیک نشست های مشترکی با کشورهای خارجی در این خصوص برگزار خواهد شد

محمد رضا پور ابراهیمی عنوان کرد: افزایش ظرفیت فروش نفت و درامد های نفتی و مجموعه این موارد نشان از مثبت بودن آینده اقتصاد کشور است

وی افزود: هرچند در این مدت البته در حوزه چرخه تامین کالاهای اساسی و روند افزایش قیمت ها ناشی از حذف ارز ترجیحی مشکلاتی در حوزه اقتصادی کشور رقم خورد که بخشی از آن اجتناب پذیر و بخشی دیگری از آن اجتناب ناپذیر بود.

محمد رضا پور ابراهیمی ادامه داد: با تمام این چالش ها اقتصاد کشور به حرکت مثبت خود ادامه می دهد.

وی در پایان تصریح کرد: علی رغم تمام کارشکنی های دشمنان خوشبختانه آینده بسیار روشنی در خصوص اقتصاد کشور پیش بینی می شود

 

انتهای پیام/

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.