×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نابغه فیزیک جهان و استاد دانشگاه کردستان درگذشت

به گزارش بوکان موکریان وی در اول خرداد ماه سال ۱۴۰۱ در مسیر بیجار _ دیواندره دچار سانحه تصادف شد و پس از تحمل بیش از یک ماه درد و رنج ناشی از تصادف و ده عمل جراحی امروز ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت.

دانشگاه کردستان در پیام تسلیت خود  در خصوص جایگاه علمی این نخبه کردستان نوشت: درخشش علمی دکتر ستاره در یکی پیچیده ترین مباحث علمی فیزیک نظری در سطح ملی و بین المللی بی نظیر و به جرات میتوان ادعا نمود که بی همتا بود. دریغا و هزاران دریغ که این ستاره پر تلآلو و نابهنگام افول نمود، اما آثار و نظریه های علمی وی جادوانه خواهد ماند و در دنیای علم پرتوی بی پایان خواهد داشت. غم فراق وی چنان جانکاه و جانسوز است که باید در مهلتی دیگر و به تفصیل به خدمات ارزشمند علمی این عزیز ازدست رفته پرداخت.

 پروفسور محمدرضا ستاره دارای مدرک دکترای تخصصی فیزیک نظری و عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه کردستان است و سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نیز در فهرست سرآمدان علمی کشور قرار گرفت.

وی از دانشمندان ۲ درصد برتر جهان اصالتا اهل بیجار، از دانشمندان و فرزانگان عصر معاصر و از نمادهای علم و تحقیق و پژوهش در كردستان به شمار می آید.

وی ۱۴۲ مقاله در حوزه فیزیک نظری از جمله امواج الکترو مغناطیس، کیهان شناسی فیزیک جدید و…. به چاپ رسانده بود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.