×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
پایش آنلاین زیستگاه «چێرگ» میش مرغ در بوکان

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در گفتگو با بوکان موکریان گفت: با نصب دوربین، پایش زیستگاه پرنده میش‌مرغ‌ در «دشت سوتاو حمامیان» این شهرستان به صورت شبانه‌روزی و آنلاین انجام می‌شود.آنلاین شدن پایش زیستگاه میش‌مرغ‌ در بوکان

آوات بازیار اظهار کرد: این دوربین پیشرفته که برای خرید آن بیش از سه میلیارد ریال هزینه شده است، تا ۱۰ کیلومتر برد مفید و ۳۶۰ درجه قابلیت چرخش دارد.

وی افزود: با نصب این دوربین پیشرفته پایش پناهگاه حیات وحش «دشت سوتاو حمامیان» این شهرستان به صورت دقیق تر و آنلاین انجام می‌شود و در صورت بروز هرگونه اتفاقی از جمله آتش‌سوزی امکان امدادرسانی سریع‌تر وجود دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: «دشت سوتاو حمامیان» که هم اکنون به تنها محل زیست این پرنده نادر در کشور تبدیل شده در سال ۱۳۸۹ با مساحت حدود یک هزار و ۸۰۰ هکتار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان پناهگاه حیات وحش ارتقاء یافته است.

وی درخصوص سرشماری میش مرغ ها نیز یادآور شد: هر سال در فصل پاییز که جوجه ها بالغ شده و میش مرغ‌ها در قالب کُلنی به استراحت و تغذیه می پردازند، سرشماری آنها توسط کارشناسان این اداره انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.