×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بوکان رتبه نخست تولید گندم در آذربایجان‌غربی

انور امینی‌خواه امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار بوکان موکریان با اشاره به اینکه از این مقدار ۱۰۳ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با قیمت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری و تحویل سیلوها شد، افزود: کشاورزان این شهرستان سال زراعی گذشته ضمن شکستن رکورد تولید و خرید تصمینی گندم، رتبه نخست استانی تولید این محصول را نیز کسب کردند.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته خرید تضمینی گندم در این شهرستان به ۷۵ هزار تن رسیده و سال ۱۴۰۱نیز در مجموع ۶۲ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان ادامه داد: تعدادی از کشاورزان این شهرستان به دلیل بُعد مسافت گندم تولیدی خود را تحویل مراکز خرید در شهرستان ها و استان های همجوار داده و کشاورزان بخشی از محصول تولیدی خود را برای تهیه بذر اختصاص دادند.

امینی خواه با اشاره به اینکه پرونده خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ بسته شده است، افزود: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در هشت مرکز شامل مرکز خرید شامل پنج مرکز تعاون روستایی، ۲ مرکز خرید مرکز خرید اداره غله و یک مرکز فرآوری انجام شد.

وی گفت: در سال زراعی گذشته بیش از ۷۲ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده و پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از ۱۴۰ هزار تُن محصول از گندم‌زارهای این شهرستان برداشت شود.

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.