×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
غار قلایچی بوکان از لحاظ زیست محیطی درجه‌بندی می‌شود

به گزارش بوکان موکریان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اولین جلسه کمیته مدیریت زیست بومی تالاب‌های استان آذربایجان غربی به ریاست یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور دکتر سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و حضور وبیناری فرمانداران شهرستان‌های مهاباد، میاندآب، نقده و باروق  و سایر اعضای کمیته، ظهر دوشنبه در سالن شهید سلیمانی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در این جلسه گفت: با توجه به قابلیت‌های زیست محیطی و ظرفیت گردشگری و تاریخی غار قلایچی بوکان، مطالعات اولیه و بررسی‌های مقدماتی کارشناسی در خصوص این غار انجام گرفته و درجه‌بندی زیست محیطی آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه فنی و تخصصی در این زمینه افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان، فرمانداری شهرستان بوکان، سازمان میراث فرهنگی و دانشگاه ارومیه از اعضای این کارگروه هستند که مقرر شد مطالعات اولیه درجه بندی زیست محیطی غار انجام گرفته و نتایج آن در جلسات آتی کارگروه ارائه گردد.

غار قلایچی در ۹ کیلومتری شمال شرقی شهرستان بوکان و در مجاورت محوطه باستانی تپه قلایچی  قرار گرفته و از دسته غارهای طبیعی محسوب می شود.غارها در چهار درجه تقسیم بندی می شوند که مطابق درجه بندی ، نحوه بهره برداری از آنها تعیین می گردد.

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.