×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استیضاح شهردار ؛ نیمه پیدا و‌ پنهان شهرداری

این یادداشت به قلم یک شهروند بوکانی می باشد که در اختیار پایگاه خبری بوکان موکریان قرار داده است:

 

«به نام خداوند عادل و مهربان»

موضوع:  استیضاح شهردار، ارزیابی عملکرد مثبت و منفی ایشان از نگاهی دیگر…

اگرچه در این روزها عده ای از همشهریان عزیز در دفاع از شهردار محترم جناب آقای ناصح محمد خانی کمپین به راه انداخته و هر ساعت بر سیل حمایت و پشتیبانی از ایشان می افزایند واین فی نفسه نشانگر عطش این مردم برای داشتن یک خدمت گذار واقعی است، بیشتر یادآور جمله معروفی از یکی از اندیشمندان است که «حقیقت همان است که اکثریت پیروآنند…»
لیکن باید این رانیز پذیرفت که در طول ادوار تاریخ بوده که همگان نیز راه خطا رفته و تنها عده معدود و چه بسا بوده که حتی یک نفر مسیر درست را یافته و تنها ایشان به کشف واقعیت نائل آمده است…
و اما از بابت موضوع مطروحه مبنی بر استیضاح شهردار محترم و ارزیابی عملکرد و اقدامات مثبت و منفی ایشان باید پذیرفت که متاسفانه  بسیاری از همشهریان از بودجه  شهرداری ، هزینه ها و درآمدهای آن بی اطلاعند…!! از موضوع استخدامی ها بی ضابطه بی اطلاعند…!! از اولویت هایی که برای شهرستان در زمینه عمران و آبادانی بوده لکن بی توجه به آن، آنرا به مسیرهای فرعی و در اولیت چندم به خاطر منافع عده ای برده بی اطلاعند و یقینا این عدم آگاهی بر ارزیابی درست از موضوع تاثیر گذاشته ولذا باید پذیرفت هرگونه نقد منصفانه بدون آگاهی بر این دیتاها و اطلاعات راه را بر سنجش درست موضوع خواهد بست.

مثال روشن این موضوع عملکرد شورا و شهردارهایی هست که در زمان زمامداری و مدیریت خویش مواجه با اقبال و استقبال قاطبه مردم  بوده ، لکن بعد از اتمام دوره تصدیشان وبا آمدن مدیران جدید و روشنگری های مدیران بعدی ویا ورود نهادهای نظارتی و قضایی کنونا نه تنها عملکردشان از نظر کمی و کیفی به باد انتقاد گرفته شده، بلکه کنونا مواجه با اتهامات کیفری بسیاری نیز می باشند….!!!

لذا اگرچه عملکرد خود شورای محترم خود محل ایرادات بسیار بوده، لکن اگر حتی قسمتی از نامه استیضاح اعضای محترم شورا درست بوده، شهردار محترم در صورت عدم دفاع موجه، مدلل و قانونی شایستگی ایشان برای تصدی شهرداری این شهر محل سوال بوده و درخور پذیرش ماندن در این سمت نیست؛ خصوصا اینکه ایشان تابحال درزمینه مشکلات اصلی بوکان مانند:

۱- ترافیک و سد معبری که بوکان را خفه نموده اقدامی انجام نداده،

۲-درزمینه زیباسازی سیما و منظر شهری هیچ اقدامی صورت نپذیرفته  ۳-برای شهرک صنوف و آرامستان هیچ گونه تمهیداتی صورت نداده

۳- در حوزه شهرسازی و فعال نمودن صنعت ساختمان هیچ عملی انجام نگردیده

۳-پروژه نالشکینه را بدون پلن و نقشه قبلی و بدون توجه به تامین آب آن و  و آزمایش خاک آن برای ایجاد فضای سبز و نهال کاری، به صورت کاملا غیر مهندسی و غیر کارشناسی  پیش برده و باید گفت بافت طبیعی و زیبای این کوه دچار آسیب شده و از کوه فقط یک پیکر زخمی به جا مانده و معلوم نیست شهردار محترم چه در سر می پرورانیده انجام داده

۴ – در مدت خدمت خود در شهرداری این شهر هیچ گونه درآمد پایدار و پروژه زیربنایی حتی دریغ از یک روگذر و زیرگذر برای این شهر حتی کلنگ زده نشده
و تنها و تنها با جدول گذاری،لکه گیری و آسفالت سعی در نشان دادن عملکرد مثبت خود و تطهیر اقدامات منفی خود داشته، حال آنکه این اقدامات برای شهرداری بوکان که خود کارخانه آسفالت داشته یقینا جزو عملکرد محسوب نشده درخور انتقاد است…!!!! ولذا شهردار محترم خود به تنهایی و بدون طرح سوال از ناحیه اعضای محترم شورا نیز  اسباب انتقادات اصلی علیه خویش را فراهم نموده که شایسته بود در حضور اصحاب رسانه و باحضور متخصصین امر پاسخ این انتقادات را به افکار عمومی جامعه میداد….

النهایه جدا از تمامی این تفاصیل سوال دیگری که ذهن اینجانب ویقینا بسیار دیگری از شهروندان را به خود معطوف نموده این است که آیا با رفتن این شهردار، سکان شهرداری این شهر از سوی شورای محترم به چه کسی خواهد رسید…!!! ا آیا همانی که همه نگرانش هستیم دوباره خواهد آمد….!!! اگر این طور باشد یقینا این این استیضاح و حتی این سوالات که بسیاری از آن شاید جای خود داشته، به کناری رفته و مردم بی توجه به این سوالات و پاسخ ها انگیزه نهایی اعضای محترم شورا را خواهند فهمید.‌….

ارسالی از یک شهروند..

 

انتهای پیام/ح.ر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.