×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آخرین نتایج انتخابات مجلس در سراسر کشور

به گزارش بوکان موکریان ؛ مطابق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور، تا روز گذشته نتایج شمارش آرای انتخابات «در ۱۹۸ حوزه از ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور نهایی شد.» به گفته محسن اسلامی، «در ۲۰ حوزه انتخابیه نیز کار انتخابات به دور دوم کشیده شد، چرا که بر اساس قانون، نامزدهای منتخب باید دست کم ۲۰ درصد آرای صحیح مأخوذه را به خود اختصاص می‌دادند.» بر اساس گزارش منتشر شده از سوی ستاد انتخابات کشور از نتایج شمارش آرای انتخابات در استان‌ها، ۲۳۱ نفر در مرحله نخست انتخابات، منتخب مردم شدند و به بهارستان راه یافتند. از این تعداد، ۵ نفر مربوط به اقلیت‌های دینی هستند. از این رو، با احتساب ۱۵ منتخبی که در دور نخست از حوزه انتخابیه تهران وارد مجلس شورای اسلامی شدند، می‌توان گفت سرنوشت ۲۴۶ صندلی بهارستان در این دوره از انتخابات مشخص شد. به این ترتیب تعیین سرنوشت ۴۴ صندلی باقیمانده، اعم از ۱۵ نماینده تهران و نیز ۲۹ نماینده سایر شهرستان‌ها به دور دوم کشیده شد.

آخرین نتایج در آذربایجان‌غربی

جدول نتایج شمارش آرای انتخابات استان‌ها که از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام شده است، روز گذشته هم به‌روزرسانی شد. در این به‌روزرسانی، تازه‌ترین نتایج قطعی انتخابات در برخی حوزه‌ها، از جمله در استان آذربایجان‌غربی اعلام شد. براساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، در حوزه انتخابیه ارومیه سیدسلمان ذاکر با کسب ۱۱۵ هزار و ۷۶۱ رأی، حاکم ممکان با ۱۱۹ هزار و ۷۶۶ رأی و شهین جهانگیری با ۱۱۷ هزار و ۷۸۶ رأی، به عنوان ۳ نماینده مردم ارومیه به مجلس دوازدهم راه یافتند. در شهرستان بوکان، محمدقسیم عثمانی با کسب ۱۳ هزار و ۱۴۱ رأی و در حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت نیز کمال حسین‌پور با کسب ۴۴ هزار و ۵۰۲ رأی به عنوان منتخب مردم این شهرستان‌ها راهی بهارستان شدند.

تعیین تکلیف دو حوزه استان اردبیل

سه منتخب حوزه انتخابیه اردبیل، نمین و سرعین در دور نخست انتخابات مشخص شدند. صدیف بدری ۵۳ هزار و ۴۴۳ رأی کسب کرد، احد بیوته با ۴۶ هزار و ۵۳۲ رأی رتبه دوم را کسب کرد و در نهایت علی نیکزاد زادثمرین با کسب ۸۳ هزار و ۹۸۴ رأی، به عنوان نخستین منتخب این حوزه از سوی مردم برگزیده شد. در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر وحید کنعانی کلور توانست با کسب ۱۳ هزار و ۸۵۷ رأی به مجلس راه یابد.

استان اصفهان

اصفهان با عنوان حوزه انتخابیه «اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند» ۵ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سرنوشت همه این کرسی‌ها در دور نخست مشخص شد. به این صورت که مهدی طغیانی با کسب ۱۱۲ هزار و ۱۲۶ رأی، امیرحسین بانکی پورفرد با ۱۵۲ هزار و ۶۲۸ رأی، حامد یزدیان با ۹۷ هزار و ۳۹۸ رأی، عباس مقتدایی خوراسگانی با ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ رأی و رسول بخشی دستجردی با کسب ۱۱۱ هزار و ۴۱۱ رأی به عنوان نمایندگان اصفهان در مجلس دوازدهم حضور می‌یابند. در حوزه انتخابیه مبارکه نیز زهرا سعیدی مبارکه با ۱۱هزار و ۹۰۶رأی پیروز انتخابات شد.

استان خراسان جنوبی

در حوزه انتخابیه «قائنات و زیرکوه» در خراسان‌جنوبی، سلمان اسحاقی توانست با کسب ۳۳ هزار و ۲۰۰ رأی پیروز دور نخست انتخابات شود.

استان خراسان‌رضوی

در حوزه انتخابیه «مشهد و کلات» حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر که نماینده فعلی مردم این شهر نیز است، با ۳۸۷ هزار رأی به عنوان منتخب نخست این حوزه دوباره به مجلس راه یافت. منتخبان دوم و سوم مشهد؛ میثم ظهوریان و علی‌اصغر نخعی‌راد هستند که سابقه نمایندگی ندارند و چهره جدید محسوب می‌شوند. چهار نامزد دیگر حوزه انتخابیه مشهد به ترتیب آرا احسان عظیمی‌راد، کاظم معتمدی‌فر، حسنعلی اخلاقی‌امیری و جواد کریمی‌قدوسی هستند که برای تعیین تکلیف ۲ صندلی دیگر این حوزه انتخابیه در مجلس دوازدهم، در مرحله دوم با هم رقابت خواهند کرد. در این میان، جواد کریمی‌قدوسی، نماینده ادوار هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس از این حوزه انتخابیه است.

استان خراسان‌شمالی

در خراسان‌شمالی، روز گذشته نتیجه قطعی آرای حوزه انتخابیه «بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم، گرمه و راز و جرگلان» اعلام شد. براین اساس سیدمحمد پاک‌مهر با کسب ۵۰ هزار و ۳۸۷ رأی و محمدمهدی شهریاری با ۷۶ هزار و ۶۷ رأی به مجلس راه یافتند. در حوزه انتخابیه شیروان، عباس قدرتی زوارم با ۱۴ هزار و ۹۶۵ رأی در دور نخست پیروز انتخابات شد.

استان خوزستان

در حوزه انتخابیه اندیمشک، جهانبخش قلاوند با ۴۷ هزار و ۳۶۵ رأی به مجلس راه یافت. در اهواز، باوی، حمیدیه و کارون، مجتبی یوسفی با ۹۴ هزار و ۴۸۸ رأی، سیدحسین موسوی‌زاده با ۸۱ هزار و ۹۴۳ رأی و محمد امیر با ۷۸ هزار و ۴۳۱ رأی به مجلس راه یافتند. در خرمشهر مصطفی مطورزاده با ۱۳هزار و ۴۵۴ رأی پیروز شد و در مسجد سلیمان علی عسگر ظاهری عبده‌وند با ۲۸ هزار و ۶۹۸ رأی برنده انتخابات شد.

استان زنجان

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، تنها مصطفی طاهری با ۴۶ هزار و ۵۶۸ رأی در دور نخست پیروز شد و محمد اسماعیلی و نبی‌اله محمدی برای تعیین دیگر نماینده این حوزه انتخابیه به دور دوم راه یافتند.

استان های سیستان و بلوچستان و فارس

از مجموع ۲۹۷ هزار و ۵۵۴ رأی مأخوذه در شهر زاهدان، حسینعلی شهریاری با ۶۵ هزار و ۳۲ رأی و فداحسین مالکی با ۶۳ هزار و ۲۷۷ رأی حائز اکثریت آرا شدند. این دو نماینده فعلی زاهدان در مجلس یازدهم هستند.
در استان فارس هم نتایج آرای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان روز گذشته اعلام شد. در این حوزه روح‌الله نجابت با ۷۸ هزار و ۳۵۱ رأی و جعفر قادری ۵۹ هزار و ۶۲ رأی در دور نخست به مجلس دوازدهم راه یافتند. این دو نماینده شیراز در مجلس یازدهم هم هستند. سرنوشت دو نماینده باقیمانده شیراز از رقابت میان سیداسماعیل حسینی، علیرضا پاک فطرت، روح‌الله مرزوقی و ابراهیم عزیزی مشخص خواهد شد.

استان قزوین

این استان ۴ نماینده در مجلس دارد. در بویین زهرا، روح‌الله عباس‌پور با ۲۲هزار و ۳ رأی و در تاکستان عباس بیگدلی با ۲۳ هزار و ۷۰۳ رأی به مجلس راه یافتند.

در شهر قزوین فاطمه محمدبیگی و سالار ولایت‌مدار، به ترتیب با ۵۲ هزار و ۷۵۴ رأی و ۶۰ هزار و ۲۹ رأی راهی بهارستان شدند.

استان‌های لرستان، مرکزی و کرمانشاه

در حوزه انتخابیه بروجرد در استان لرستان، فاطمه مقصودی با ۱۷هزار و ۳۴۳ رأی و عباس گودرزی با ۲۷ هزار و ۱۴۰ رأی در دور نخست پیروز شدند. در درود و ازنا هم روح‌الله لک علی‌آبادی با ۱۸هزار و ۳۹۱ رأی برنده دور نخست شد. در استان مرکزی در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، سیدمحمد جمالیان با ۴۴ هزار و ۲۴۳ رأی و نادرقلی ابراهیمی با ۳۹ هزار و ۵۶۱ رأی به بهارستان راه یافتند. در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو در کرمانشاه، مجتبی بخشی‌پور با ۳۰ هزار و ۵۳۷ رأی راهی بهارستان شد.

بازماندگان مجلس دوازدهم

انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نقاط عطفی هم داشت؛ نقاط عطفی مانند رأی نیاوردن چهره‌های باسابقه سیاسی و بازماندن برخی از نمایندگان فعلی از راهیابی به مجلس بعدی. حسن نوروزی، نماینده دوره‌های هشتم، دهم و یازدهم رباط کریم و بهارستان، جای خود را به حسن قشقاوی، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه داد. ولی اسماعیلی نماینده گرمی در مجالس هشتم و یازدهم مجلس و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی نتوانست آرای لازم را کسب کند. حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس یازدهم هم جای خود را به انارکی‌محمدی، نماینده همین شهر در مجلس دهم داد. در حوزه انتخابیه تهران هم بنابر آنچه تاکنون از نتایج آرا اعلام شده، برخی از نمایندگان فعلی در مجلس نخواهند بود. در کنار الیاس نادران و مصطفی میرسلیم، عزت‌الله اکبری تالارپشتی، حجت الاسلام سیدرضا تقوی، زهره الهیان، سیدنظام‌الدین موسوی، محسن دهنوی، محسن پیرهادی، بیژن نوباوه، مجتبی توانگر، اقبال شاکری و ابوالفضل عمویی از نمایندگان فعلی تهران هستند که قطعاً در مجلس دوازدهم حضور نخواهند داشت.

 

انتهای پیام/ح.ر

منبع : ایران آنلاین

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.