×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از غار سهولان مهاباد بازدید کردند

به گزارش بوکان موکریان و به نقل از ایرنا فاروق سلیمانی صبح امروز سه‌شنبه  اظهار کرد: هم اکنون ۱۳ قایق پارویی به همراه ۱۴ نجات‌غریق و غواص برای خدمات رسانی به گردشگران در داخل غار مستقر شده و به گردشگران خدمات ارایه می‌کنند.

وی اضافه کرد: با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد و دهیاری روستای سهولان، محوطه ورودی این غار با احداث آلاچیق و مکان برپایی چادر از محل درآمدهای غار برای اسکان مسافران و گردشگران آماده شده است.

غار سهولان در روستایی به همین نام در ۴۲ کیلومتری جنوب شرقی شهر مهاباد در مسیر جاده برهان و نزدیکی روستای «عیسی کند» میان ۲ شهرستان مهاباد و بوکان واقع شده که از سمت بوکان نیز تا سهولان ۲۵ کیلومتر فاصله دارد.

غار آبی تاریخی سهولان از دیدنی‌ترین غارهای کشور است که هر ساله گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری برای دیدن این مکان زیبا به این منطقه سفر کرده و از جاذبه‌های شگفت انگیز غار بازدید می‌کنند.

این غار ۲ هکتار مساحت دارد و با ۲ ورودی مجزا دارای ۱۷۸ و ۱۰۷ پله پرپیچ و خم است که گردشگران را در عمق ۳۰ متری زمین میهمان دوره «کرتاسه» از دوره دوم زمین شناسی در میلیون‌ها سال پیش می‌کند.

هوای خنک و صاف داخل غار، غارنوردی دلپذیری را نوید می‌دهد البته با نزدیک شدن به عمق زمین و کف غار فشار هوا افزایش یافته و از مقدار اکسیژن کاسته می‌شود، رطوبت هوا به ۷۸ درصد می‌رسد، دمای هوا نیز ۱۵ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد است که راه رفتن و پیمودن پله‌ها را برای افراد مسن و کودکان دشوار می‌سازد.

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.