×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
حضور عکاس مهابادی در جشنواره بین المللی عکس «کراس»

به گزارش بوکان موکریان؛ مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملوس در آسیای غربی و مرکزی، تحت نظارت یونسکو با همکاری گالری وَرد و دبیری کیوان شمشیربیگی نمایشگاه عکس کراس را با موضوع «لباس کردی» برگزار می‌کند.مسابقه عکاسی کراس در تلاش است تا یکی از جامع‌ترین و گسترده‌ترین منابع تصویری از دستاوردهای عکاسی فرهنگ و هنر پوشاک را در سراسر جهان فراهم آورد تا عکاسانِ لباس در همه‌ی سطوح، امکان عرضه و ارائه‌ی آثار خلاقانه و حرفه‌ای خود را در این زمینه داشته باشند.

عکاسان با نگاهی زیباشناسانه، کوشیده‌اند تا شُکوه و تنوع لباس کردی را در قالب یک مسابقه عکاسی در سطح بین‌المللی، مستندسازی و ثبت نمایند. گردآوری و نمایش این آثار، شرایطی را فراهم‌ می‌سازد تا مواد پژوهشی مناسب، برای پژوهشگران فراهم شده و با گزارشی جامع از وضعیت لباس اقوام کرد در مجامع بین‌المللی، مسیر برای معرفی آن به عنوان گنجینه میراث فرهنگی ناملموس تسهیل شود.

این رویداد در سال ۱۴۰۰ با تشکیل دبیرخانه ثابتی در محل گالری وَرد تهران، فراخوان برخط(آنلاین) خود را به سه زبان در اینستاگرام منتشر کرد و پس از دو مرحله تمدید زمان فراخوان موفق شد پذیرای ۴۰۲۰ اثر از ۶۱۰ عکاس باشد که با رویکردهای گوناگون لباس کردی را به تصویر کشیده بودند.

داوری آثار رسیده را سیف‌الله صمدیان، بهرام کلهرنیا، مسعود زنده روح کرمانی، چیا جبری و رضا سجودی بر عهده داشتند. از میان ۹۲۵ اثر که به مرحله‌ی نهایی داوری راه پیدا کردند در نهایت ۶۵ اثر برتر به مرحله‌ی نمایشگاه راه یافتند.نمایشگاه آثار برگزیده کراس مهرماه ۱۴۰۱ در موزه ملی ایران برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.