×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تبر تیز قاچاقچیان بر در ختان بلوط سردشت

به گزارش بوکان موکریان به نقل از ایرنا؛ رحمت ابراهیمی چهارشنبه خبرداد : قاچاقچیان چوب با استفاده از اره‌ برقی‌های شارژی که صدای بسیار کمی دارد شبانه درختان کهنسال و تنومند بلوط را در این شهرستان قطع می‌کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون این افراد متخلف بیش از ۱۵۰ اصله درخت را در روستاهای «بناویله»، «باریکاوه» و «شموله» قطع کردند و قصد داشتند که چوب‌های قطعه قطعه شده این درختان را به استان‌های مرکزی کشور انتقال دهند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت با اشاره به تلاش شبانه روزی ماموران این اداره برای مقابله با قاچاق چوب گفت: تاکنون ۸۰ پروند تخلف قطع و حمل چوب جنگلی در این شهرستان تشکیل و ۳۵۰ تُن چوب هم از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

ابراهیمی اظهار کرد: علاوه بر این تاکنون بیش از ۱۰ دستگاه شامل کامیون، دستگاه های باری حمل چوب قاچاق و ۱۵ دستگاه اره موتوری از این متخلفان کشف و ضبط شده است.

 

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت با اشاره به اهمیت جنگل و حفظ و حراست از منابع خدادادی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قطع درختان و آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این منطقه آن را به ندای ۱۵۰۴ منابع طبیعی اعلام کنند.

سردشت با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست؛ جنگل‌های سردشت جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

مهمترین گونه‌های گیاهی سطح جنگل‌های این شهرستان بلوط ایرانی، بنه، بادام وحشی، گلابی وحشی و سرو کوهی و بیش از صد گونه دیگر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.