×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
آذربایجان‌ غربی نیازمند ۴۵۰۰ کلاس درس است

به گزارش بوکان موکریان؛ قهرمان رحمانی در گفت و گو با ایسنا افزود: آذربایجان غربی با دارا بودن ۴.۲۲ متر مربع سرانه فضای آموزشی در رده ۲۸ کشوری قرار دارد که جهت برون رفت از این شرایط توجه ویژه مسئولین استان را می‌طلبند.

وی ادامه داد: بخش انزل با ۶.۵متر مربع بیشترین سرانه و پیرانشهر با ۱.۷ متر مربع کمترین سرانه و بعد از آن شهرستان ارومیه با ۲ متر مربع سرانه فضای آموزشی  قرار دارد.

رحمانی با بیان اینکه استان در مقایسه با متوسط کشوری (۵.۲۲ متر مربع)، یک مترمربع برای هر دانش‌آموز کمبود فضای آموزشی دارد، اظهارکرد: با در نظر گرفتن جمعیت دانش‌آموزی در استان به تعداد ۶۵۰ هزار نفر امروز برای رسیدن به متوسط کشور، نیازمند احداث ۶۵۰ هزار متر مربع فضای آموزشی یا به عبارتی ۴۵۰۰ کلاس درس هستیم که برای این امر نیازمند تامین و تصویب اعتبارات ویژه هستیم.

وی اظهارکرد: اداره کل نوسازی مدارس استان هم اکنون ۳۲۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در دست احداث دارد که در صورت اتمام این پروژه‌ها نیم متر به سرانه فضای آموزشی استان افزوده خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس  استان تصریح کرد: در راستای طرح شهید پناهی که در فاز اول برچیدن مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز را شامل می‌شود در استان آذربایجان غربی ۶۴ مدرسه شناسایی شد و با انجام عملیات احداث مدارس جایگزین، در راستای آن  تعدادی از  مدارس  در مهرماه به بهره برداری رسید و مابقی در صورت تخصیص اعتبار در دهه فجر امسال به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۲۲۴ مدرسه با ۱۱۵۰ کلاس درس در دولت جدید احداث و تحویل آموزش و پرورش شد، گفت: در سال جاری نیز ۱۰۰مدرسه با ۴۵۰ کلاس درس تا پایان سال احداث خواهیم کرد که در ۶ ماهه نخست سال ۴۵ مدرسه با ۲۵۰ کلاس درس احداث و  تحویل دستگاه بهره بردار شد.

رحمانی افزود: از لحاظ اعتباری ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب داشتیم که با تخصیص ۹هزار میلیارد ریال، توانستیم صد درصد آن را جذب کنیم.

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.