×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شکار در منطقه «سارده کویستان» بوکان ممنوع شد

دکتر رحیم عبدالکریمی در گفتگو با خبرنگار بوکان موکریان افزود: با هدف امانتداری از مناطق غنی زیست محیطی و به استناد ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، برای اولین بار منطقه «سارده کویستان»، در منطقه ایل گورک بوکان از طرف سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان اضافه کرد: این منطقه شکار ممنوع در سمت شمال از روستای «سلامت» در امتداد جاده آسفالت تا روستای «زیراندول» و سپس به طرف روستای «خورخوره» و در سمت غرب از روستای «خورخوره» به طرف کوه «قبله» و در امتداد کوه تا روستای «زاواکیو» و از آنجا به طرف روستای «موسی» تا ارتفاعات «دو سره» و در سمت جنوب از ارتفاعات «دوسره» تا ارتفاعات «سه‌رنوآلان» بین استان‌های آذربایجان غربی و کردستان قرار دارد.

عبدالکریمی در ادامه گفت: منطقه شکار ممنوع «سارده کویستان» در سمت شرق هم از ارتفاعات «سه‌ر نوآلان» به طرف روستای «یاغیان» و سپس به طرف روستای «سلامت» ختم می‌شود.

او افزود: منطقه «سارده کویستان» از تنوع غنی زیستی زیادی برخوردار است که زیستگاه گونه‌های درحال انقراض و کم یابی همچون سمندر کردستانی، عقاب طلایی، خرس قهوه ای، گراز و همچنین گونه‌های شاخص گیاهی از جمله لاله واژگون است.

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.