×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از استیضاح شهردار بوکان چه می دانیم؟

به گزارش بوکان موکریان : چهار روز از آغاز تصمیم اکثریت شورای شهر بوکان برای استیضاح «ناصح محمدخانی» شهردار بوکان با ارائه ۲۷ سئوال می گذرد. به دنبال هجمەهای مجازی به این تصمیم و در کنار سکوت شهردار در قبال سئوالهای مطرح شده، اکثریت شورای و رئیس شورای شهر از حامیان شهردار به صورت جداگانه دو بیانیه صادر کردەاند با در کنار هم قرار دادن این بیانیەها بخشی از زوایای این استیضاح آشکار می شود.

اکثریت شورای شهر تخلفات متعدد و بی انضباطی مالی را که به گفتەی آنها زمینەی فساد در واحدهای مختلف شهرداری است را علت تصمیم خود برای استیضاح شهردار مطرح کردەاند و موارد زیر را ذکر کردەاند: عدم اجرای پروژه های زیربنایی مانند احداث پل بر روی سیمینەرود علی رغم وجود ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه، سئوال بازرسی از شهرداری به علت فاکتورسازی ، واگذاری اکثر پروژه های شهرداری به یک پیمانکار، هزینەهای نامعقول در اجرای پروژه نالەشکینه و تخریب بافت طبیعی کوه در حجم زیاد به علت نبود نقشه اجرایی، پرداخت پاداش خارج از ضوابط ، اسکان شهردار و معاون عمرانی اش در دو باب آپارتمان متعلق به شهرداری بدون پرداخت اجاره بهاء، تخلف در پیمان سپاری خدمات شهری، از بین رفتن آسفالت بلوار محمد رسول الله ۴۸ ساعت بعد از اجرای پروژه و…

در آن سوی ماجرا، شهردار بوکان سکوت کرده و به هیچکدام از ابهامات مالی و عمرانی مطرح شده پاسخ نداده است اما «احمد رحمانی» رئیس شورای شهر بوکان جور او را کشیده و به عنوان حامی شهردار دو بیانیه صادر کرده است . البته وی نیز به هیچکدام از ابهامات مطرح شده پاسخ نداده و تنها شهردار را موفق دانسته است. به گفته وی، محمدخانی درک درستی از مشکلات شهر پیدا کرده و برنامەهای بسیار مدونی برای عمران دارد.

رحمانی در حالی که اعلام کرده این استیضاح پشت پرده دارد از همکاران خود درخواست کرد پا بر خواستەهای شخصی خود بگذارند و به فکر بازگشت چهرەهای تکراری و به گفته وی آزمون پس داده نباشند.

پنج عضو شورای شهر در واکنش به این سخنان رئیس شورا ضمن اعلام آمادگی برای شنیدن ناگفتەهای وعده داده شده از سوی رحمانی ، خطاب به وی نوشتند: چرا تاکنون لب به سخن باز نکرده‌اید و اکنون و در این ایام طرح سوال شهردار می‌خواهید افکار عمومی را منحرف کنید، جای سخن‌های بسیار را دارد.!

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.