×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
علوم پزشکی کردستان در بین دانشگاه های برتر جهان

به گزارش بوکان موکریان ; دکتر یدالله زارع زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در آخرین ارزیابی دانشگاه های جهان در نظام رتبه بندی جهانی، دانشگاه علوم پزشکی کردستان رتبه ۱۵۲۲ جهانی را به دست آورد.

وی با بیان اینکه ۷۱ دانشگاه ایرانی از جمله ۱۸ دانشگاه علوم پزشکی در این نظام رتبه بندی قرار گرفت، افزود: رتبه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در میان ۷۱ دانشگاه برتر ایرانی رتبه ۴۱ را دارد.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تبریک به مجموعه دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان، کسب و حفظ جایگاه های ملی و بین المللی را حاصل زحمات شبانه روزی همکاران و تعهد و اهتمام آنان به ارتقای دانشگاه بیان کرد.

وی درباره دیگر موفقیتهای این دانشگاه در سال جاری گفت: بر اساس آخرین نتایج رتبه ‌بندی دانشگاه‌های جهان در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی Times World University Ranking ۲۰۲۴، این دانشگاه موفق به کسب رتبه دوم کشوری در میان دانشگاه های علوم پزشکی و رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ دانشگاه های جهان شد.

زارع زاده اضافه کرد: در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی NTU سال هم ۲۰۲۳، این دانشگاه موفق به کسب رتبه ۵۶۶ جهان و سوم کشوری شد.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در رتبه بندی دانشگاه های جوان جهان نیز این دانشگاه توانست در نظام رتبه بندی بین المللی آموزش عالی تایمز، جایگاه ۷۶ جهانی و دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

کسب عنوان پنجم کشوری و ۱۹۸ جهانی در حوزه آموزش در رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس نظام رتبه بندی بین المللی Round University Ranking دیگر موفقیتی بود که دکتر زارع زاده به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی (نظام رتبه‌بندی بین‌المللی آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۲۳) هم رتبه ۷۱ را به خود اختصاص داد و بر اساس نتایج رتبه‌بندی موسسه علمی تایمز هم در حوزه های سلامت و بهزیستی رتبه ۲۰۰-۱۰۱ و در زمینه کیفیت آموزشی رتبه ۳۰۰-۲۰۱ را در میان دانشگاه های دنیا کسب کرد.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که ۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود.

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.