×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان بوکان

در این جلسه خشایار صنعتی فرماندار شهرستان بوکان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط اعضای شورای ترافیک و اشاره به تعدادی از مصوبات اجرا نشده جلسات قبلی، اظهار داشت مصوبات شورای ترافیک برای تمامی اعضا لازم الاجرا هستند و در صورت عدم اجرا باید علاوه بر پذیرش مسئولیت، برابر قانون پاسخگوی تبعات آن باشند.

صنعتی با اشاره به وجود کارشناسان متخصص حوزه ترافیک در شهرستان بوکان و احساس مسئولیت شهروندان و پیشنهادات بسیار خوبی که توسط آنان و پلیس برای کاهش مشکلات ترافیکی سطح شهر ارائه می شود بیان داشت: شورای اسلامی شهر به عنوان نماینده مردم می تواند با ارتباط با متخصصان و شهروندان و برگزاری جلسات، این پیشنهادات را احصا و برای اجرا در جلسات شورای ترافیک طرح نماید.

فرماندار بوکان سپس توضیخاتی در خصوص گلایه های شهروندان از تخلفات رانندگی همچون پارک دوبل، توقف و تردد خودروها در پیاده روها، کورسهای شبانه و …ارائه داد و افزود برای رفع این مشکلات و کاهش آمار تصادفات علاوه بر تشدید جریمه متخلفان، بایستی فرهنگ سازی نیز با انجام اقداماتی همچون استفاده از فضای مجازی، زیباسازی هوشمندانه، نصب بنر و برگزاری کلاسهای آموزشی توسط اعضا انجام گیرد.

وی با اشاره به مشکل کورس های شبانه خودروها و سرعتهای نامتعارف در تعدادی از خیابانهای سطح شهر که متاسفانه باعث بروز تصادفات نیز شده است بر انجام اقداماتی همچون نصب دوربین، ایجاد سرعت کاه استاندارد و برخورد با متخلفان در کنار حضور مداوم ضابطین قانون برای رفع این مشکل تاکید کرد.

فرماندار شهرستان بوکان سپس با اشاره به نزدیک شدن تعطیلات و شروع سفرهای نوروزی و تاکیدات استاندار محترم، برانجام اقدامات جدی برای روانسازی ترافیکی و کاهش آمار تصادفات در این ایام تاکید نمود. 

وی با اشاره به پیگیری و تامین علایم وتجهیزات ایمن ساز از طریق اداره کل راهداری افزود: اقداماتی همچون حضور پررنگ پلیس راهور و پلیس راه، رفع نقاط حادثه خیز، خط کشی راهها، آشکارسازی نقاط حادثه خیز، رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده و سرعت کاهها، مرمت راهها، نصب علائم هشدار دهنده و بنر قبل از پیچ ها و نقاط پرتصادف و حضور اورژانس و هلال احمر بایستی در این ایام انجام گیرد.

صنعتی با اشاره به اینکه اجرای تعدادی از مصوبات شورای ترافیک همچون ایجاد پل سوم بر روی رودخانه سیمینه رود، هوشمندسازی معابر، ایجاد پل های عابر پیاده و ایمن سازی خیابانها دارای بار مالی زیاد می باشد، اظهار داشت، بایستی اعتبار لازم برای اجرای این پروژه ها در بودجه سالانه شهرداری پیش بینی گردد.

عالی ترین مقام شهرستان در خاتمه با اشاره به پیشنهادات خوبی که توسط رئیس پلیس راه بوکان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی و مشاور ترافیکی شهرداری در جلسه ارائه شد بیان داشت این پیشنهادات بایستی پس از بازدید میدانی در جلسات کمیته فنی بررسی و در صورت تصویب اجرا گردند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه معاون عمرانی شهرداری، رئیس پلیس راه و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گزارشی از مهمترین اقدامات صورت گرفته، مسایل و مشکلات ترافیکی و آمار تصادفات و پیشنهادات لازم برای کاهش مشکلات ترافیکی ارائه دادند.

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.