×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
بازنگری، روشنگری؛ خواسته افکار عمومی
حسین راستگو

به گزارش بوکان موکریان ؛ طی دو روز‌گذشته روابط عمومی فرمانداری بوکان با انتشار خبری صورتجلسه‌ی نهایی خرید زمین آرامستان جدید بوکان را رسانه‌ای کرد،این تصمیم پس از حدود دو سال کش و‌ قوس فراوان در جلسه‌ی کارگروه مرتبط با مکانیابی و خرید زمین آرامستان جدید بوکان پیشنهاد نهایی خود را اعلام کرد.

از سال گذشته و با فروش قطعاتی از زمین آرامستان فعلی تا نامعلوم بودن سرنوشت درآمد حاصل از فروش این زمین‌ها و بازدیدها و‌جلسات چندین باره مسئولان سرانجام زمین به مساحت ۱۶۵ هزار متر و با ارزش ریالی ۱۱ میلیارد تومان در محدوده‌ی کنارگذر جدید بوکان به عنوان گزینه‌ی نهایی و مکان جدید آرامستان بوکان معرفی شد.

همزمان با رسانه‌ای شدن این تصمیم، نسبت به افزایش دو برابری قیمت این زمین نسبت به قیمت اعلامی در زمستان گذشته (۳۰ تا ۳۵ هزار تومانی) از یک سو و از سویی بار مالی سنگین این معامله برای شهرداری بوکان انتقاداتی در فضای رسانه‌ای شهرستان مطرح شد.
در همین راستا نامشخص بودن وضعیت سند مالکیت،دعاوی و پرونده‌های باز قضایی،عبور خط لوله‌ی صادراتی گاز و لزوم رعایت حریم آن،روشن نبودن نحوه‌ی پرداخت و تهاتر مالی و نیز نبود جاده‌ی دسترسی مستقیم و همچنین مغفول ماندن استفاده از ظرفیت زمین‌های رایگان منابع طبیعی باعث افزایش انتقادات به تعجیل در تصمیم‌گیری و شفاف نبودن روند این انتخاب شده است.

از آنجاییکه مکان‌یابی آرامستان جزو تصمیمات با افق حداقل ۳۰ ساله در توسعه‌ی شهرستان است،لازم است تصمیم‌گیران و اعضای این کمیته با درک نگرانی‌های جامعه و اصحاب رسانه،ضمن بازنگری در انتخاب خود نسبت به انتخاب گزینه‌هایی بدون بار مالی یا بار مالی به مراتب کمتر اقدام نموده و با روشنگری و برگزاری جلسات علنی و شفاف نسبت به اقناع افکار عمومی اقدام نمایند.

انتهای پیام/ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.