×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توقف یک محموله چوب جنگلی در بوکان

اسماعیل عبدالله‌وند صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار بوکان موکریان اظهار کرد: این محموله شامل چوب درختان جنگلی بود که بدون مجوز حمل در یک دستگاه خودرو سایپا بارگیری شده بود و متخلفان قصد داشتند محموله را از طریق این شهرستان به یکی از شهرهای اطراف منتقل کنند.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت این اداره ضمن توقیف خودرو و هدایت آن به پارکینگ اداره، راننده آن را نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان اضافه کرد: علاوه بر اینکه جابجایی هر گونه محموله چوب نیازمند اخذ مجوز است، قطع درختان بید و چنار که در منابع ملی رشد کرده جرم به حساب می آید و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

عبدالله‌وند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸ محموله چوب قاچاق با وزن بیش از ۷۵ تُن چوب و هفت دستگاه اره برقی کشف و ضبط شده و با متخلفان و افراد سودجو طبق قانون برخورد قضایی صورت گرفته است.

وی افزود: در برخورد با سودجویان که با قطع غیرمجاز درختان جنگلی در عرصه‌های منابع طبیعی اقدام به تخریب می‌کنند، تعارف نداشته و با آنها قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را با شماره ۱۵۰۴به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.